reklama

Narodny park Smoky Mountains v Tennessee cast 1

Leto bolo v plnom prude a moj povodny plan na navstevu statu Maine mi nevysiel.Problem bol v ubytovani ktore sa mi nepodarilo na poslednu chvilu zariadit.Dobre miesto blizko lokality kde chcem fotit je vzdy dolezite.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Tak som zacal hladat nahradny plan a stat Maine som si nechal na jesen.Chcel som aby to bolo tak maximalne na jeden den cesty tak do tych 9-12 hodin maximalne.Po hladani a preberanim sa v internete to vyslo na Great Smoky Mountains Narodny Park v Tennessee.Mojim cielovym mesteckom bol Gatlinburg.Vtedy som ani ja ani nikto iny este netusil aka katastrofa postihne tieto miesta uz o par mesiacov.Obrovsky poziar v Novembri 2016 znicil mnohe miesta na ktorych som bol a zanechal po sebe nielen spust na ludskych dusiach ale aj na na majetkoch celom okoli. 
Bolo teda rozhodnute. A mohlo sa vyrazit, bol zaciatok Augusta a leto v plnom prude uz len cakalo na to kto sa prida do jeho tepleho viru zazitkov a dobrodruzstiev.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Rano som vyrazili nieco okolo siedmej a vecer tesne pred siedmou som boli uz v takmer cieli.Cesta bola takmer dobra az na silny dazd a viditelnostou len na necelych asi 5-7 metrov.Kto pozna tieto prudke letne dazde vie o com hovorim.Nevidite vlastne vobec nic a len dufate,ze pred Vami sa nic nestalo a vsetko ide plynule.To ma trosku zdrzalo uz tesne pri zjazde z dialnice kvoli nehode kamiona a uzatvorenemu jednemu jazdnemu pruhu na dialnici.Potom uz zostavalo len odbocit smerom na Gatlinburg v ktorom som mal ubvytovanie.Pocasie sa nastastie umudrilo a sice bolo stale zatiahnute ale viditelnost uz bola normalna.
Vedel som z mojich predbeznych internetovych studii, ze sa jedna o jeden z najnavstevovanejsich narodnych parkov ale ani po mojom odchode som to uplne nepochopil.O tom sa vsak este kratko zmienim neskor.
Najskor ma cakalo horske mestecko Pigeon Forge, bol som z neho celkom rozpacity a tak trosku zaskoceny. 
Hemzilo sa to tu pocas niekolkych kilometrov atrakciami od vymyslu sveta po obidvoch stranach cesty a clovek sa nestacil otacat a vsetko to vnimat a spracuvat tie informacie v mysliacej casti mozgu.
Este, ze tu boli same semafory a trosku to vnimanie ulahcovalii.
Pigeon Forge je okrem ineho domovom pre zabavny park ,,Dollywood,, country spevacky Dolly Parton.
No a nie vzdy vidite pri ceste na jednom mieste obrovsky Titanic alebo dom ,,hore nohami,, od Wonderworks
 

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Gatlinburg, August 7, 2016: Wonderworks budova postavena hore nohami v Pigeon Forge, Tennessee in Augut 7, 2016
Gatlinburg, August 7, 2016: Wonderworks budova postavena hore nohami v Pigeon Forge, Tennessee in Augut 7, 2016 (zdroj: Copyright 2016 Miro Vrlik)

No a to vsetko neskoncilo az pokial som nedosiel do mojho hotela v Gatlinburgu..Bolo jasne, ze sa nudit asi nebudem ak by to fotenie velmi neslo.Samotny Gatlinburg bol v podobnom style ako Pigeon Forge, mozno len o trosicku menej atrakcii ktore sa vsak i tak nedali vsetky stihnut.Odparkoval som a hladny ako vlk som vyrazil do ,,Bennetts Pit Barbaque,, ktore som si uz predtym vyhliadol na interete a pocital o nom vela chvaly.A kedze hlad je najlepsi kuchar nemozem objektivne posudit kvalitu mojej prvej vecer, pravda je,ze z nej nezostalo nic.
 

Bennetts Pit Bar-b-que
Bennetts Pit Bar-b-que (zdroj: Copyright 2016 Miro Vrlik)
Moja pochutka Bar-B-Que Combo po dlhej ceste do Gatlinburgu bola absolutne ,,barbacueovska,,  ;)
Moja pochutka Bar-B-Que Combo po dlhej ceste do Gatlinburgu bola absolutne ,,barbacueovska,, ;) (zdroj: Copyright 2016 Miro Vrlik)

Hned vedla bola vyhliadkova atrakcia na lanovke Ober Gatlinburg.K zvezeniu na nej som sa ale nedostal, mal som v plane vidiet nieco ina a nakoniec to ano casovo akosi nevyslo.Skoda, pripravil som sa o vyhlad na Gatlinburg zhora.
 

SkryťVypnúť reklamu
reklama
GATLINBURG-AUGUST 8: Vyhliadkova lanovka Ober Gatlinburg s turistami v Gatlinburg, Tennessee, USA , August 8, 2016.
GATLINBURG-AUGUST 8: Vyhliadkova lanovka Ober Gatlinburg s turistami v Gatlinburg, Tennessee, USA , August 8, 2016. (zdroj: Copy 2016 Miro Vrlik)

Urcite nepriehladnutelne su miesta kde sa robi ochutnavka alkoholu a Tennessee je jeho vyrobou naozaj dost znamy vdaka mnohym znamym znackam.Tu ale ide o ochutnavky ,,moon shine,, likerov typicky vyrabanych z kukurice..Do Apalacskeho regionu tuto tradiciu udajne priviezli skotsky a irsky emigranti niekedy v 18. storoci.Vyrabali whisky bez procesu starnutia co je vlastne tradicny pouzivany recept v tejto oblasti do dnes. Palilo sa hlavne v noci aby sa zabranilo objaveniu tychto palenic.Je to taka akasi slovenska domaca palenka len myslim, ze ta nasa je o dost lepsia.Ale turistami oblubena atrakcia to urcite je.Ved kde Vam naleju zadarmo ked uz nie tu.Samozrejme musite mad doklad o tom, ze ste starsi ako 21 rokov.Potom dostanete na ruku nejaky farebny naramok a mozete ist k volnemu ,,baru,, kde po naplneni sedadiel zacne ochutnavaci ritual s rozpravanim o tom co vam bude naservirovane a o chutiach ktore tam budu ukryte.Ulohou barmna alebo skor predavajuceho Vas nahovorit na to aby ste si nakoniec kupili nejaku sadu vybranych vyrobkov z ochutnavky za dobru cenu.Pije sa z malickych plastovych poharickov, asi tak polvicka klasickeho slovenskeho ,,stamperlika,, mozno o trosicku viacej..Nakoniec nikto nie je ochudobneny a Vy mate moznost este i dobre nakupit.Ale rad by som bol s tymto tvrdenim opatrny, pretoze som videl v okoli New Yorku lepsie ceny ako tu v koliske ,,munsajnu,,
 

SkryťVypnúť reklamu
reklama
GATLINBURG-AUGUST 8: Ole Smoky Moonshine uputavka na ulici v Gatlinburg, Tennessee, USA on August 8, 2016.
GATLINBURG-AUGUST 8: Ole Smoky Moonshine uputavka na ulici v Gatlinburg, Tennessee, USA on August 8, 2016. (zdroj: Copy 2016 Miro Vrlik)

Vedla je tiez moznost nahliadnut do vyrobne, samozrejme zo zakazom fajcenia, je to oddelene len sietkou a tie alkoholicke vypary tam urcite su.
 

Pohlad do vyrobne
Pohlad do vyrobne  (zdroj: Copy 2016 Miro Vrlik)
No a samozrejme, ze konkurencie nikdy nespi a musi byt .Myslim ze som tu videl aspon 3 taketo ochutnavacie strediska.
No a samozrejme, ze konkurencie nikdy nespi a musi byt .Myslim ze som tu videl aspon 3 taketo ochutnavacie strediska. (zdroj: Copy 2016 Miro Vrlik)

No a ked sa na taku ochutnavku vyberiete v lete ked teploty pod 30C neklesnua su skor blizsie k 40tke tak v okoli vzdy vidite vela vychadzajucich vo veselej nalade. Nemyslim opitych, len veselych.Ved su na dovolenke a tu si treba predsa trosku aj vychutnat.A Gatlinburg je na to ako stvoreny.Ja som ale cez den uprednostnoval tulanie sa v chladnejsom prostredi miestnych dymiacich sa kopcov a udoliach.
 

A ochutnavka moze zacat. Gatlinburg, August 8, 2016:  Ochutnavka v Ole Smoky on Gatlinburg, Tennessee in Augut 8, 2016
A ochutnavka moze zacat. Gatlinburg, August 8, 2016: Ochutnavka v Ole Smoky on Gatlinburg, Tennessee in Augut 8, 2016 (zdroj: Copy 2016 Miro Vrlik)

Ludia sem dochadzaju za pracou zo sirokeho okolia, jeden predavajuci barman hovoril, ze kazdy den sem ide asi 60km.Zarobit sa tu urcite da, ved mestecko bolo ako zive mravenisko, plne turistov.Najlepsia otazka bola,ze co ma sem priviedlo ked tu nic nie je.No nazory domacich su zda sa vzdy ine ako nazory turistov. Inak ani sam som si v tom momente nevedel na to odpovedat.Snad budem mudrejsi neskor. 
 

Ja som sa radsej vecer po navrate z celodenneho tulania po parku zastavil v malom ,,pube,, alebo akejsi lokalnej krcmicke  vedla hotela a vychutnal si ticho mimo rusnej hlavnej ulice ktora bola len o 3 minutky chodze dalej.Ako lokalne pivko som mal odporucene toto tu.
Ja som sa radsej vecer po navrate z celodenneho tulania po parku zastavil v malom ,,pube,, alebo akejsi lokalnej krcmicke vedla hotela a vychutnal si ticho mimo rusnej hlavnej ulice ktora bola len o 3 minutky chodze dalej.Ako lokalne pivko som mal odporucene toto tu.  (zdroj: Copy 2016 Miro Vrlik)

Viacej sa dozviete v dalsom pokracovani uz coskoro.Ked si ma pridate k oblubenym blogerom tak Vam to urcite neutecie.A ak sa Vam clanok pacil kliknite na zvysenie karmy aby som vedel ci stoji za to delit sa v buducnosti s Vami o dalsie pribehy.

Miro Vrlík

Miro Vrlík

Bloger 
  • Počet článkov:  18
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Fotografia video a pisanie su cinnosti ktore robim rad.Kazdorocne navstevujem ako fotograf rozne zaujimave podujatia a vo volnom case som prilezitostny cestovatel. Vsetky pouzite fotografie a videa k clankom na blogu su moje a vlastnim potrebne autorske prava. Ospravedlnujem sa za pisanie bez diakritiky a gramatiku. Zoznam autorových rubrík:  CestovanieVideoFotografiaNezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu