reklama

Drzkova po... americky???

Cuduj sa svete ale je taka ista ako ta slovenska doma.Hlavne ked ju vari Slovak.Mal som ju vzdy rad aj doma, bola vzdy akousi sucastou slovenskeho jedalneho folkloru.Drzkova, gualsova, fazulova, kapustova jednoducho nemohla...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

nikdy chybat na tabulke v stanicnych bufetoch alebo miestnych stvorkach (teda v restauraciach 4 tej cenovej skupiny) my sme im niekedy slangovo hovorily - pajzle.Mozno to neznelo velmi lichotivo ale dalo sa tam vzdy za malo koruniek dobre najest.Hlavne ak ste boli prave studentom tak ste to velmi dobre vedeli ocenit.
 

Obrázok blogu
(zdroj: Copyright 2016 Miro Vrlik)

No a tak nemoze chybat ani na americkom jedalnom listku skutocneho Slovaka.Pokial mu samozrejme takato polievocka chuti.Pokial nie tak sa vlastne nic nedeje.Ja tiez nemusim vsetko.

Dal som dohromady par ,,vygoglovanych,, receptov a isiel na to po svojom.Ved chute mame vsetci rozne a ked varime pre seba tak sa nebudeme drzat toho ze niekto to ma rad slansie alebo palivejsie alebo hustejsie....no tych alebo by bolo urcite vela.Nie je to recept ako taky, skor navod ako na to asi ist.Fantazii sa medzi nekladu.Uz teraz mam vyhliadnutych par inych ,,odnozi,, z Talianske, Cinskej a juhoamerickej kuchyne na pripravu drziek.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zakladom bolo nakupenie surovin ktorych az tak vela potrebnych k tomu nie je.

Zakladne suroviny bez ktorych to velmi nepojde.Este sa mozu hodit zemiaky na zahustenie, pripadne muka na zaprazku  no samozrejme olej alebo mast na zaklad pre oprazenie cibule
Zakladne suroviny bez ktorych to velmi nepojde.Este sa mozu hodit zemiaky na zahustenie, pripadne muka na zaprazku no samozrejme olej alebo mast na zaklad pre oprazenie cibule (zdroj: Copyright 2016 Miro Vrlik)

Aby som to teda zhrnul tu su potrebne suroviny ktore som pouzil ja:

1.5 -2 kg drzky /boli pekne a biele kupene v talianskom obchodnom/

3 ks cibule (stredne velke) ak ich bude o 1 viacej nic sa nepokazi

3-4 struciky cesnaku

2 polievkove lyzice cervena mleta paprika sladka tu vzdy rad improvizujem 

cervena paprika mleta paliva pripadne feferonka, podla chuti

majoranka

rasca drvena

rasca cela

sol

korenie

olej alebo mast 

No a mohol som zacat.
Najskor som drzky poriadne umyl, potom nakrajal na rezace velkosti podla chuti cca 1,5 cm siroke a dlhe cca 7-10cm ale je to individualne, myslim ta velkost nakrajania.Potom som ich dal varit na 20 minut a vodu som zlial.Este totiz pachne a je potrebne vyvari pach a chemikalie (ako napr. chlor) ktore sa pouzivaju pri cisteni skor ako ide tento tovar na pulty predajni.
Tento proces som opakoval 3 krat.
Potom som si nakrajal cibulu na male kusky, podobne ako napriklad na gulas, nalial olej do hrnca, pridal tam po jeho zahriati cibulu a osmazil do sklovita pri miernej teplote.Este som tam pridal 3 struciky cesnaku pokrajane na male kusocky ale moze byt pridany aj pretlaceny v poslednej faze varenia. 
Potom som tam pridal nakrajane a predvarene drzky.Chvilku asi 4-6 minut som ich tam podusil odtiahol hrniec na chvilku z ,,ohniska,, a pridal cervenu mletu papriku.Ta prirodna farba tam jednoducho musi byt vidiet acitit.
Potom som to zalial vodou tak aby boli drzky zakryte a tu je moment ked mozeme pridat 1-2 zemiaky postruhane alebo nakrajane na male kusky kvoli zahusteniu.Pridal som korenie a rascu a nechal varit na miernom ohni asi hodinku aj nejake minuty naviac.Kto chce zahustit mukou a zaprzkou moze tak urobit par minut pred dovarenim.No hlavne nezabudnut pridat sol, korenie a majoranku.Majoranka ta je velmi dolezita pre nase chutove pohariky.Solou mozeme aj posetrit, ta nasmu organizmu velmi neprospieva.
 

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Drzky zalejeme vodou a nechame varit na miernej teplote , aby to len tak jemne bublalo :)
Drzky zalejeme vodou a nechame varit na miernej teplote , aby to len tak jemne bublalo :)  (zdroj: Copyright 2016 Miro Vrlik)

No, velke umenie uvarit dzkovu teda nie je.Velke umenie je uvarit ju dobre.Ale to uz ide zo skusenostami kazdeho kuchara a zalezi na jeho odbornom raste ci uz profesionalnom alebo kulinarskom.A tak nebudte zufaly ak to nebude presne to co ste chceli, nabuduce to bude urcite zasa o kusocek lepsie.
 

A moze sa jest, trosku chyba ten pravy slovensky rozok ale da sa aj bez neho :) ved tie prave uz nie su ani na Slovensku
A moze sa jest, trosku chyba ten pravy slovensky rozok ale da sa aj bez neho :) ved tie prave uz nie su ani na Slovensku  (zdroj: Copyright 2016 Miro Vrlik)
Miro Vrlík

Miro Vrlík

Bloger 
  • Počet článkov:  18
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Fotografia video a pisanie su cinnosti ktore robim rad.Kazdorocne navstevujem ako fotograf rozne zaujimave podujatia a vo volnom case som prilezitostny cestovatel. Vsetky pouzite fotografie a videa k clankom na blogu su moje a vlastnim potrebne autorske prava. Ospravedlnujem sa za pisanie bez diakritiky a gramatiku. Zoznam autorových rubrík:  CestovanieVideoFotografiaNezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

9 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu